Fas 3 (o)hälsa

För detta nedlagda arbete .......

Publicerad 2014-01-21 22:13:00 i Min berättelse,

Ännu en berättelse har dykt upp via e-post till bloggen...........
 
Anonym skriver........
 
"Efter ett långt liv inom näringslivet, både inom och utom landet gick företaget
i konkurs och jag blev för första gången i mitt liv arbetslös.

50+ utan akademisk utbildning. Men fylld av erfarenhet.
Trodde i min enfald att detta var ett tillfälligt tillstånd.
Men ganska snart stod det klart att jag behövdes inte längre
på den Svenska arbetsmarknaden.

Mina nätverk försvann ovanligt snabbt.

Provade en tid bemanningsträsket.
Men detta visade sig ganska snart vara utsiktslöst.

Gled sakta in i en djup depression med skilsmässa osv.
Föga
originellt.

Numera arbetar jag heltid på ett studieförbund.
100 %. 40 timmar i veckan.

För detta nedlagda arbete får jag 3 890 kronor i ersättning.
Varför......?

 Fas-3.

Denna summa ska räck till allt. Vilket det naturligtvis inte gör.

Känner mig ganska ensam. Är jag det...?
 
 
Du kan svara på detta inlägg under Kommentarer eller skicka ett mail till f[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela